Torsdag kväll

Det blev ingen match igår :( Det regnade för mycket! Så istället blev jag hemma med Lorens och vi bara myste + att jag fick mer tid till att plugga till tentan..fy fan!!!! Är skit nervös inför den..tror inte jag kommer att klara den :(
Har fastnat på en enda jävla fråga som jag INTE kan släppa " Vad är pedagogik som vetenskap? "
Jag blir jättetokig när jag fastar på en fråga och inte kan glömma och gå vidare...

Igår kväll när jag kollade på internet så hittade jag ett kort. Kortet gav mig blanade känslor..mest saknad.
Men varför egentligen?? Jag har ju allt + lite mer..mer behövs inte. Men endå vad det något som drog i mina tankar...
Vet att jag måste stå ut med de många gånger..men varför kommer de saknad??? Åh...
Det är ju endå inget som gör mig glad länge..bara för stunden, jag har ju testat så jag vet. Men endå så lockar de...

Idag har jag varit på IKEA själv och handlat lite. Men jag köpte fel storlek på bord :(
Så nu har jag en grinig pojkvän i soffan..men jag måste föröska fixa de imorgon. Måste få nån snäll att köpa detta bord av oss så får jag ta en sväng till IKEA med mormor och köpa storleken större. Fy fan vad jag hatar när de blir så här...
Men de är väl mitt huvud som inte är men för fem öre :(
Just nu kan jag bara gå och gömma mig där jag är ensam. Har kännt så nu ett tag..Lorens pratade med mig oom de igår för han tycker inte att jag har varit mig själv nu på nån vecka. Men jag visste/vet inte vad jag ska svara på de..jag bara grinar om de kommer på tal. Är säkert utbrännd i huvudet..för mycket krav och tankar...
Så de vore inte fel nu om jag såg öjuset och allt löste sig...allt!

// Michaela

Kommentarer
Postat av: Sofie

Här har du svaret, plugga in det!!



Vad är pedagogik som vetenskap?



Pedagogik är en vetenskaplig disciplin, där man bildar kunskap om de processer genom vilka människan formas och förändras i olika sociala, kulturella och historiska sammanhang. Inom det pedagogiska problemområdet behandlas bl.a. olika aspekter av fostran, utbildning, lärande, undervisning eller andra påverkansprocesser.



Man kan också säga att pedagogik är konst och inte vetenskap, konsten att uppfostra och lära.



Till en början psykologin som utgör fundamentet för pedagogik som vetenskap. Tillkommer som en disciplin inriktad mot pedagogisktpsykologiska frågor relaterade till lärarutbildningen.

2009-08-28 @ 02:12:56
URL: http://lillaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0