Solig måndag

Sitter nu hemma hos mamma i Bergvik.. har jobbat hela dagen och ska även jobba imorgon hela dagen. Sen har jag ledig tills på måndag tror jag de är..ska bli super skönt att bara ta de lugnt!!!
Jag och Lorens åker till Stockholm på onsdag till fredag. Vi ska shopa, äta god mat ( på onsdag kväll 18.30 har vi bokad bord), gå på grönan och skansen, träffa mamma, Micke och Hannah som kommer från Göteborg då + att jag ska få träffa några släktingar till Lorens. Dom är de första jag får träffa öga för öga..andra har jag bara pratat i telefonen med. Så jag är lite nervös faktist, förstår inte varför..men men.

Livet annars ser väl bra ut :)

Det var Bergviksmarknaden ihelgen så jag var dit lördag kväll och söndag dag. Men jag måste få säga de, det var bättre förr när jag var liten. Vet inte varför men de va inte lika mycket folk förutom i öltältet och de kändes liksom inge bra.
Men förfesten hos Håkan och Linda var lika roligt som vanligt. Det enda jag blev lite ledsen på va att en av mian vänner var inte riktigt sig själv på hela kvällen/helgen. Tyvärr vet jag inte varför, jag har mina funderingar om varför..men mer än så blir de väl inte med den saken. Jaja...

Sen har jag börja funderat idag, hur F-A-N jag ska försöka ta mig i kragen och hitta någon stans att börja sjunga. Jag vill sjunga sjunga sjunga!!!!!! Saknar den tiden då jag tillbringade minst 3timmar i veckan och sjöng i kyrkan..vill försöka hitta tillbaka till de. Men hur? Vilken kör? Ska de bli en kyrkokör eller någon annan kör? Sen vill jag ju också sjunga mer ute som förr, då åkte jag runt bland kyrkor och sjöng för fulla muggar. Nu blir det inget :(
Sist jag sjöng riktigt med piano och från mitt hjärta var på morfars bergavning. Efter de så har allt bara dött på något sätt. Jag var en sväng och sjöng med Becca och min lillasyster Hannah på mitt jobb..men de är liksom inte samma sak som att få stå i tex kyrkan längst fram med en pianist och få sjunga låtar direkt från hjärtat. Jag ryser innom mig bara jag tänker på de. Tog fram mina gamla noter från gymnasiet nu ikväll och små sjöng lite..så jag har ju kvar rösten ;P
Sen hittade jag massor av gospel låtar sen vi med ungdomskören var och sjöng gospel i Gävle på konserthuset.
Så är det någon som kan tipsa mig om en kör som inte ligger för långt bort eller hur jag ska ta mig vidare skriv något.
Jaja, jag får väl annars nöja mig med att sjunga i dushen och fram för spegeln när inte Lorens är hemma..

//Michaela

Kommentarer
Postat av: Lina Andersson

Kul att du börjat blogga! Här ska jag hålla koll minsann. Vi hörs ju så sällan. Hojta till om du har vägarna förbi Sundsvall så får vi mötas upp. Vore så kul att ses!



Och lycka till med dieten och träningen förresten. Det kommer gå super det där ska du se, det vet jag!



Många kramar, Lina

2009-07-28 @ 22:46:50
URL: http://linakandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0